طرز تهیه آبگوشت بلدرچین خوشمزه و اصل مرحله به مرحله

 طرز تهیه آبگوشت بلدرچین خوشمزه و اصل مرحله به مرحله

طرز تهیه آبگوشت بلدرچین به روشی خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله
دستور تهیه آبگوشت بلدرچین مرحله به مرحله

آبگوشت بلدرچین جزو غذاهای خوشمزه و پرطرفدار استان های مرکزی کشورمان است. همانطور که می دانید آبگوشت از پرطرفدارترین غذاهای سنتی و قدیمی ایرانیان است که بیشتر با نام دیزی هم شناخته می شود. این غذای فوق العاده خوشمزه امروزه در اکثر غذاخوری ها و رستوران های سنتی یافت می شود.

اکثر افراد آبگوشت را با گوشت گوسفند و گوساله درست می کنند، اما در این میان افرادی هم هستند که با گوشت بلدرچین تهیه می کنند که بسیار هم خوشمزه است. شما هم می توانید یک بار این غذای خوشمزه را امتحان کنید که مطمئنا خوشتان می آید.

به هر حال اگر با طرز تهیه آبگوشت بلدرچین آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی وب سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آبگوشت بلدرچین را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با آین آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل این آبگوشت خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم آبگوشت بلدرچین
بلدرچین  1 عدد
نخود خیس شده  1 پیمانه
پیاز  1 عدد
جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری
کرفس خرد شده  1 پیمانه
  هویج 1 عدد
سیر  2 حبه
گوجه فرنگی  2 عدد
سیب زمینی  2 عدد
روغن  به مقدار لازم
نمک و زردچوبه  به مقدار لازم
ادویه  به مقدار لازم
زعفران دم کرده  1 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و پخت آبگوشت بلدرچین

1. برای درست کردن آبگوشت بلدرچین، ابتدا در یک قابلمه بلدرچین های شسته شده را با پیاز خلالی شده و روغن کمی تفت می دهیم.

2. بعد جعفری خرد شده، کرفس و هویج خرد شده، دو حبه سیر و دوعدد گوجه فرنگی را هم به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

3. وقتی مواد را به خوبی تفت دادیم و سبزیجات کمی نرم شد، نخود خیس شده، نمک و زردچوبه، ادویه و یک قاشق رب گوجه به غذا اضافه می کنیم و سپس حدود 2 یا 3 لیوان آب می ریزیم.

4. حالا درب قابلمه را می گذاریم تا آبگوشت ما حدود یک ساعتی با حرارت ملایم پخته شود. در اواسط پخت زعفران را هم اضافه می کنیم تا آبگوشت ما خوش رنگ و خوش عطر شود.

5. در این فاصله که آبگوشت پخته می شود، 2 عدد سیب زمینی را پوست گرفته و خلالی خرد می کنیم. بعد در یک تابه مقداری روغن را داغ کرده و سیب زمینی ها را خوب سرخ می کنیم.

6. در انتها وقتی که آبگوشت بلدرچین ما پخته شد و خوب جا افتاد، آن را در ظرف می کشیم و با نان و سبزی تازه سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این آبگوشت بلدرچین خوشمزه لذت ببرید.

منبع : بارونک