طرز تهیه پای مرغ به روشی آسان در منزل

طرز تهیه پای مرغ

پای مرغ، آموزش کامل طرز تهیه و پخت پای مرغ خوشمزه و مقوی در خانه، paye-morgh
دستور تهیه عصاره پای مرغ ساده در منزل

پای مرغ یکی از خوراکی های بسیار مقوی و خوشمزه است که برای طعم دادن به انواع سوپ از آن استفاده می شود. شاید برخی افراد از پای مرغ خوششان نیاید، اما اگر از خواص و فواید آن آگاهی داشته باشند، به هیچ وجه به راحتی از این ماده مقوی نمی گذرند. شما می توانید برای راحتی کار خود، از قبل پای مرغ را بپزید و آماده کرده و در فریزر نگدارید و موقع درست کردن سوپ یا هر غذایی که دوست داشتید، از آن استفاده کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه آب پای مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آب پای مرغ را برای شما آماده کردده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل آب پای مرغ را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

 

مواد لازم آب پای مرغ
پای مرغ 4 بسته
سیر 1 عدد
پیاز  1 عدد
چوب دارچین  2 عدد
زنجبیل خشک شده  1 عدد
عصاره گوشت الیت در صورت تمایل  2 عدد
نمک  به مقدار لازم
فلفل  به مقدار لازم
پودر زنجبیل  1 قاشق چای خوری
زردچوبه 1 قاشق چای خوری
مراحل تهیه و پخت پای مرغ

1. برای تهیه پای مرغ در منزل، ابتدا پای مرغ ها را خوب می شوییم و همه ناخون هایش را با چاقو یا قیچی آشپزی می گیریم. بعد داخل زود پز می ریزیم و تا نیمه آن آب می ریزیم. بعد نصف سیر پاک شده و یک عدد پیاز قاچ شده را به همراه چوب دارچین، زنجبیل و زردچوبه داخل زودپز می ریزیم ودرب آن را محکم می پندیم.

2. آن را روی حرارت می گذاریم تا پای مرغ ها حدود یک ساعت ونیم پخته شود. بعد از اینکه پای مرغ ها خوب پخته شد، از صافی رد می کنیم و پای مرغ و آب آن را جدا می کنیم.

3. حالا پای مرغ ها را پاک می کنیم، یعنی استخوان های آن را جدا کرده و گوشت آن ها را در مخلوط کن می ریزیم. 4 حبه سیر، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل، 1 قاشق چای خوری زردچوبه و به مقدار لازم نمک و فلفل و 2 ملاقه هم از آب پای مرغ به آن اضافه کرده و میکس می کنیم. در صورت تمایل می توانید از عصاره گوشت الیت هم استفاده کنید.

4. وقتی که مواد را میکس کردیم، داخل جای یخی می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا هر دفعه که می خواهید سوپ درست کنید دو یا سه تا قالب پای مرغ را به سوپ اضافه کنید تا خوشمزه شود.

منبع : medium.com