طرز تهیه سالاد روسی خوشمزه با طعم بی نظیر

طرز تهیه سالاد روسی خوشمزه با طعم بی نظیر

طرز تهیه سالاد روسی اصل و خوشمزه مجلسی با مرغ، دستور تهیه سالاد روسی با کالباس، ژامون، تن ماهی، پیازچه، کلم و کاهو در منزل مرحله به مرحله 4 نفر

آیا تا حالا سالاد روسی خورده اید؟ سالاد روسی همان طور که از نامش مشخص است برای کشور روسیه است و طعم و مزه آن حرف ندارد. سالاد روسی یکی از سالاد های خوشمزه و محبوب کشور روسیه می باشد و هم اکنون در بسیاری از کشورها از جمله ایران این سالاد خوشمزه درست می شود. اگر از عاشقان سالاد الویه هستید پیشنهاد می کنم حتما سالاد روسی را هم امتحان کنید. شما می توانید این سالاد خوشمزه را با مرغ، کالباس، ژامبون و حتی تن ماهی و مواد دیگری نظیر پیازچه، لبو، کلم سفید و ... درست کنید. در ادامه با آموزش طرز تهیه سالاد روسی اصل با مجله آشپزی هارنیکا همراه باشید.

مواد لازم سالاد روسی برای 4 نفر
سیب زمینی 2 عدد
هویج 1 عدد
خیارشور 2 عدد
ذرت 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
سینه مرغ 1 عدد
نخود فرنگی 3 قاشق غذاخوری
شوید تازه یا خشک یا هر سبزی دیگر به میزان دلخواه
مواد لازم سس سالاد روسی
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
ماست 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
مراحل طرز تهیه سالاد روسی

1. برای درست کردن سالاد روسی با مرغ ابتدا مرغ را با مقداری آب و نمک در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. در انتهای پخت مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم. پس از پخت مرغ را به صورت ریش ریش یا ریز خرد می کنیم.

2. سیب زمینی ها را هم پس از اینکه پوست شان را جدا کردیم به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه به همراه مقداری آب جوش روی حرارت قرار می دهیم و حدود 10 دقیقه صبر می کنیم تا بپزد. بعد سیب زمینی های پخته را آبکشی می کنیم.

3. تخم مرغ ها را هم با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا آبپز شود و بعد به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم. هویج را هم به صورت نگینی و ریز خرد کنید و بپزید. نخود فرنگی را هم بپزید و یا اینکه از کنسرو آماده استفاده کنید.

4. در این مرحله مواد آماده شده را باهم مخلوط می کنیم. برای این کار در یک ظرف بزرگتر سیب زمینی + تخم مرغ + هویج + مرغ + نخود فرنگی + ذرت را باهم مخلوط می کنیم و مقداری شوید و یا هر سبزی دلخواه دیگری که دوست داشتید اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

5. حالا باید سس مخصوص سالاد روسی را آماده کنیم. برای این کار در یک کاسه سس مایونز + ماست + نمک + فلفل + آبلیمو را باهم مخلوط می کنیم تا سس یکدستی و خوشمزه ای درست شود.

6. در این مرحله سس آماده شده را روی سالاد می ریزیم و مواد را زیر و رو می کنیم تا همه مواد به سس آغشته شوند. سپس سالاد روسی آماده شده را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مزه دار شود و بعد سرو می کنیم.

منبع : سالاد روسی