آموزش کامل طرز تهیه شیرینی پفکی نارگیلی مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی پفکی نارگیلی به روشی خوشمزه و مجلسی بدون فر در منزل + نکات پخت، shirini pofaki nargili
آموزش کامل و دستور تهیه شیرینی پفکی نارگیلی خوشمزه و بازاری در منزل

شیرینی پفکی نارگیلی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار پفکی می باشد و کمتر کسی پیدا می شود عاشق شیرینی با طعم و مزه نارگیل نباشد. مواد اصلی شیرینی پفکی نارگیلی، سفیده تخم مرغ، پودر قند، آرد، وانیل و پودر نارگیل می باشد و به آسانی می توانید آن ها را از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید.

به هر حال در صورتی که تمایل داشته باشید شیرینی پفکی نارگیلی درست کنید، با استفاده از این آموزش طرز تهیه انواع شیرینی بارونک، به تنهایی می توانید شیرینی پفکی نارگیلی خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

 

مواد لازم شیرینی پفکی
سفیده تخم مرغ  2 عدد
پودر قند الک شده  100 گرم
پودر نارگیل  100 گرم
وانیل  نصف قاشق چایخوری
مراحل تهیه و پخت شیرینی پفکی نارگیلی

1. برای درست کردن شیرینی پفکی در منزل ابتدا در یک کاسه، تخم مرغ ها را می شکنیم و بعد به وسیله یک بطری خالی سفیده و زرده های آن را از هم جدا می کنیم. برای این کار بطری را با دست فشار می دهیم تا هوای داخل آن تخلیه شود. سپس دهانه بطری را کنار زرده ها می گیریم و دست خود را رها می کنیم تا بدین طریق زرده ها وارد بطری شوند.

2. حالا سفیده تخم مرغ ها را در یک ظرف شیشه ای مناسب با همزن هم می زنیم تا کاملا پف کنند به طوری که هنگام برگرداندن ظرف، بیرون نریزند. سپس پودر قند و وانیل را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.

3. در این مرحله در یک قابلمه مقداری آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب بجوشد. سپس ظرف حاوی سفیده را داخل آب جوش قابلمه قرار می دهیم و همزمان هم می زنیم تا جایی که سفیده همانند خامه فرم گرفته شود. توجه کنید اگر خوب هم نزنید شیرینی داخل فر شل می شود و پفکی نمی شود. به اصطلاح وا می رود.

4. سپس ظرف سفیده را بیرون می آوریم و پودر نارگیل را اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا یکدست شود. حالا فر را با دمای 160 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. برای گرم شدن فر 15 دقیقه زمان نیاز است. همچنین کف سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم.

5. حالا مواد شیرینی را داخل ماسوره می ریزیم و مواد را با ماسوره درشت به شکل شکوفه های درشت و با فاصله روی کاغذ می ریزیم. توجه کنید بهتر است از ماسوره درشت استفاده کنید چون با ماسوره ریز خوب نمی شود.

6. سپس روی شیرینی ها پودر خلال پسته می پاشیم و سینی را داخل فر به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. به محض اینکه زیر شیرینی ها کمی طلایی شد و روی شیرینی ها نرم نبود، شیرینی ها به طور کامل پخته است.

7. پس از پخت شیرینی ها را از روی سینی فر و کاغذ روغنی جدا می کنیم و در سینی سرو می چینیم و پس از خنک شدن از مهمان های خود با این شیرینی های خوشمزه پذیرایی می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی های پفکی نارگیلی لذت ببرید.

منبع :

https://baronak.com/10018-shirini-pofaki-nargili/https://baronak.com/10018-shirini-pofaki-nargili/